Tisdag

Är hemma på snabb visit innan jag ska tillbaka till jobbet igen. Igår jobbade jag först på dagen/kvällen hos en kvinna och när jag sen åkte till K för att jobba natt kändes det som att jag kom hem. Tvättade bort sminket bort sminket, borstade gaddarna och kröp ner i sängen och läste min bok. Det är illa när man känner sig så hemma på sin arbetsplats, då jobbar man för mycket.

Men en positiv sak med att jobba är att jag inte äter så förbannat mycket. När jag är hemma äter jag mest för att jag är rastlös och för alla mina intressen oftast inkluderar mat. Jag älskar att luncha på stan, fika, ha glöggmys. Trots att jag egentligen inte tycker om fika slinker det alltid ner ett eller annat bakverk, bara för att det hör till. Och eftersom att Pappa varje helg (trots att jag säger att han inte behöver göra det) köper chips åt mig, är det någon mystisk dragningskraft som kallar på mig från "snask-lådan". Ser man film och har chips hemma äter man ju upp dem. Och sist men inte minst, om jag mot förmodan tränar känner jag mig så fruktansvärt duktig att jag unnar mig själv allt möjligt.

Men nu har jag bara 5 dagar på mig att tappa det överflödiga hullet till juldagen, så att folk inte tror att jag är en prinskorv på rymmen.


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0