Nattblogg

Klockan har tickat på förbannat fort även denna natt och jag måste verkligen gå och lägga mig. Vet inte varför jag älskar att vara uppe på nätterna så mycket, men det jag vet är att mornarna blir förbannat jobbiga när jag spårar ur såhär.

Aja, igår besökte jag iaf Fågel på kvällskvisten i hennes nya lägenhet. Vi köpte chips (skräll) och pratade på om allt och inget. Hon förstår mig så bra min lilla Fågel, hon sätter ord på mina känslor och säger precis det jag tänker. Jag sov över hos henne och det kändes som förr i tiden när jag alltid sov hos henne hemma i Luleå. Jag fick låna samma röda, stora t-shirt, som jag alltid brukar låna och sova i, och hon hade samma påslakan som hon brukar ha. Flashback!

Imorse stekte vi (jag) plättar till lunch och sen drog hon vidare och jobbade. Jag skulle egentligen jobba ikväll jag med, men jag behövde inte komma. Ovanligt, nej. Skönt, ja.

Spenderade kvällen med E & E ist, har kikat på serier på datorn, spelat lite kort och umgåtts. Och ätit, självklart. Måste avvänja mig från mitt kvällssug. Sväller ju fan upp som en luftballong. Hade suttit fint med lite nattkäk nu också känner jag, men som tur är har vi ingen lampa i kylen, så om jag ska fixa nåt måste jag antingen tända i taket (och väcka tjejerna) eller fumla i mörkret och häva ner saker (och väcka tjejerna). Så jag tror jag avstår. Vad är mer genant än att bli påkommen med näsan i kylen klockan 3 på natten?? Möjligtvis att bli påkommen när man har somnat på soffan. Vilket jag gör snart. Så sängen, NU.



Dags att dra ner på mitt groteska ätande, tänk att jag en gång i tiden var så skinny att jag fick plats i ett skåp!!





♥ KARIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0