Handling

Emma berättar om storhandligen som hon och Elin gjorde för någon dag sedan och jag minns hur hon besviket kom hem och sa:
- Jag såg ju massa söta pojkar som jag ville ragga på, men hur lätt var det när man hade en jävla Hitler med sig?

Jag tänker mig hur de måste ha sett ut, Emma trippar runt och försöker se söt ut och Elin som går och gastar om att de måste ta billiga varor.

- Jag stod och höll i en scans falukorv men inte fick jag den:
"Emma, den här är samma storlek och 2 kronor billigare!"

Vid köttbullarna står Emma och spanar runt på grabbarna och plockar ner köttbullar i vagnen, när Elin sätter igång igen:
"Frysta köttbullar är mycket billigare!"
"Men jag vill inte ha det!!"

- Jag försökte gömma de billiga märkena och sätta dem i botten, men tillslut gav jag upp, hela vagnen bestod ju fan av det!

Elin fortsatte sabotera Emmas raggningsförsök med sin prisfixering:
"Har vi råd med yoghurt?"
"Plocka ner några till nudelpaket, det var ju så billigt"
"Vi måste räkna ut vad allting kostar nu, och sen får du backa upp mig om pengarna inte räcker!"

- Jag såg fan hur killarna bara vände sig bort från oss..


Stackars Emma, det kan inte vara lätt att ragga pojkar när man har en prisfixerad Elin med sig som går runt och skriker att de kanske inte har råd med allt och plockar ner 100 paket nudlar och eldorado-märken i vagnen.

Och stackars Elin, jag förstår att det inte är lätt att handla ekonomiskt när man har en märkesfixerad Emma med sig som är van att handla med sin pappa och helst lägger ner färsk lax, löjrom och lyx-märken i vagnen.

Jag har bara en sak att säga; SKÖNT att inte jag var med!


KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0