Söndag

En fullspäckad helg med mycket skratt och glatt humör. De goda nyheterna vi fick på fredagen var ju självklart tvugna att firas!

Jag och Emma stack ut på en bar-runda. Besökte Scandic Malmen, Friday´s (blev dock nekade där eftersom jag var för ung, attans att jag skulle glömma "Sara" hemma) och avslutade med Kings´s Bar. Där kände vi oss dock lite malplacerade och några killar kom till och med fram till oss och sa att vi var för snygga för det stället. Alltid bra för självförtroendet att höra det (även om det inte är alltför svårt att vara för snygga för en sunkig alkis-bar).

På lördagen var det dags för kalas hos min faster, så efter ett bad och lite nudlar var jag fit for fight för minglandet med släkten och en hel massa okända kottar. Lite genant att jag råkade dissa min kusin för att jag inte kände igen honom.. Träffade också pappas barndomskompisar som berättade historier om pappa som barn. Skumt att tänka sig att Kenthan en gång i tiden har suttit i en tvättkorg och lekt roddbåt.

Idag har vi suttit ute på balkongen och solat, helt undebart att man kan sitta ute nu i bara t-shirt! Sen fick vi vårat första besök till torpish, och då kanske ni tror att vi har fått kompisar, men nej. Det var mina föräldrar. Som jag tvingade att komma förbi. 

Vi åkte på middag hos min faster. Mycket god mat och jag åt med min nya inställning som jag haft sedan jag flyttade hemifrån; bäst att äta tills jag spricker - man vet ju aldrig när man får mat igen.

Nu är jag alldeles slutkörd, att träffa släkten är alltid som en lång, påfrestande arbetsintervju, massa frågor och ansträngningen att uppföra mig och vara trevlig har gjort så att jag fått huvudvärk (kan också bero på att jag pimplat rödvin 3 dagar i rad).

Så jag signar ut för idag, natt på er.


 ♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0