Söndag

Helgen fulländade min vecka.

After worken i fredags slutade med att jag och de tappra av mina arbetskompisar hamnade på hemmafest i Täby (?) och drog en slaggning i Vallentuna, så långt från civilisationen man kan komma. Det märktes dagen efter när jag gjorde den fasansfulla upptäckten att jag totalförstört mina favoritskor i lera..

Nåja, jag och Fågel hade iaf kvalitetstid på lördagen när vi spatserade längst götgaran, lunchade och promenerade runt djurgården.

Sen åkte vinflaskan fram och jag tyckte det var helt okej att gå ut i gårdagens smink och hår. Dock så gjorde jag kraftansträngningen och bytte kläder, lite fräsch kan man ju försöka vara iaf!
Jag var trött, men Fågel var i gasen vinglaset fylldes på både en och två gånger!

Jag trillade hem efter 5, intog mittenplatsen i sängen, roffade åt mig täcket och somnade som en prinsessa.

Upptäckte att vi hade haft kollektiv här inatt när jag vaknade upp i total misär. Lägenheten såg ut som ett krigsområde i Bagdad, med döda människor utslagna lite här och var. En kusin på soffan, en Saga under filten på högerkanten, en Johan utslagen på mage med käften på vid gavel, på vänsterkanten, utan vare sig täcke, kudde eller lakan (fast lakan har vi ändå aldrig i sängen..), dock iklädd full mundering med skinnjacka och allt - minus strumpor, och en Strippa som springer omkring och kräver uppmärkssamhet.

Så storstädningen som vi hade ägnat oss åt ikväll var välbehövlig. Och efter att ha sopat och skurat hela lägenheten i brist på en dammsugare, har jag kommit fram till en slutsats - ibland är det tur att man bor i en skokartong. Det kommer att kännas som ren lyx att städa med full utrustning!

Nu är Bagdadkänslan borta och en svinig lägenhet har ersatts av ett hem. Ingen disk, inga sopor och inga slängda kläder eller avdäckade människor. Fantastiskt. I stället har vi levande ljus, bäddad säng och kvällsrutinerna pågår för fullt.

Godnatt folket!


♥ KARIN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0