Tillängnar..

..detta inlägg till Saga, min bloggs STÖRSTA (och enda) fan!
Varje kväll tittar hon på mig med tindrande ögon:
- Kommer det att bli en liten bloggning ikväll..?
Nu har jag sagt att jag bloggar och jag fick till och med en liten applåd.
Så här kommer det, TILL DIG SAGA!

3 och en halv vecka har gått sen jag lämnade trygga, mysiga Luleå. Jag sliter mig upp varje morgon, tar min prommis till jobbet, kämpar hårt för att vara bäst (vilket jag brukar vara) och på kvällarna har jag mys i läggan med mina sambos.

På nätterna håller jag också igång. Jag har alltid varit en sömnpratare, men nu är det illa. Börjar fundera på om jag är orolig här, för jag har verkligen pratat VARJE natt sen jag kom hit.
Inatt var det jobbet som var i fokus:
- Jag söker den som har hand om den fasta telefonin..
Sara, min kära syster och sovkompis (som sover alldeles för nära mig) har lite svårt att sova, och driver därför med mig. Inatt hade hon svarat:
- Ja, det är jag.

Minns nu när hon sa det att jag blev superförvirrad, hade mumlat fram: "Okej det är du.." och var helt väck för att det inte alls var vad jag hade väntat mig och att komma på sig själv att man pratar i sömnen är aldrig kul. Det är fruktansvärt genant. Sara hade haft så svårt att hålla masken och var tvungen att vända sig om och skratta. DU, Sara, om någon borde veta att man inte ska störa den som är i sömnen. Jag kan ju få psykiska men av det.

Trots att jag håller låda dygnet runt, har vi här i veckan även hunnit med en tripp till Uppsala för att kolla på basket, en promenad runt årstaviken och ikväll har jag haft en middagsdejt med Julia.
Nu saknas bara en after work och en dejt med fågel så är min vecka fulländad.

Funderar verkligen på hur jag kommer att tänka tillbaka på denna tid, vilken känsla jag kommer att ha i kroppen när jag tänker tillbaka på Rutger fuchs-tiden.. För så är jag alltid, varje del av mitt liv ger mig en speciell känsla.

Dessa låtar kommer dock alltid att ta mig tillbaka till denna period.








 ♥ KARIN

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0