Måndag

En hemlängtansbacill verkar ha dragit över Luleåborna här i Stockholm, Fågel ska åka hem för andra gången på en månad, mina kära sambos har även dom haft lite Luleå-längtan och en vars blogg jag läser (nämner inga namn) verkar mest av allt ha velat åka hem hela tiden hon har varit här. 

Det förstår jag inte, varför ens vara här om det enda man gör är att räkna ner tills man ska få åka hem och vara en hemvändare eller tills man får besök från Luleå? Såhär ser jag på saken; jag är där jag är, och gör det till vad jag vill att det ska vara. Annars kan jag lika gärna göra något annat eller åka någon annanstans. Varför slösa bort värdefulla ungdomsår på att räkna dagar?

Nä fy, hamnar jag där hoppas jag för guds skull att någon ber mig tänka om. Just nu har jag mål med allt jag gör, och varje dag ska jag närma mig målet, annars kan dagen lika gärna strykas ur almanackan. Bara därför ska jag nu plugga lite Kemi - Gaser och Termokemi, fantastiskt intressant, eller hur!?





Jag var inte ironisk även om det låter som det. Jag tycker faktiskt om kemi..

 


♥ KARIN
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0