2008 - Del II

Sommaren hade nått sin höjdpunkt, och slutet började närma sig, sakta men säkert. Det var lika att ta vara på ledigheten till max, så jag och Teza åkte iväg till PDOL. Den kvällen minns vi tydligt, eller hur Tess?


Jag älskar Tezas familjs stugor, med egen strand, så jag tyckte att det var lika att jag flyttade in och blev inneboende där ett tag. Vi såg oth, åt ben&jerrys och satt och pratade långt in på nätterna. Det var den tiden jag jobbade schemalagt också och busshållplatsen där kommer alltid att påminna om alla gånger jag suttit där och väntat på bussen efter mina sömnlösa nätter i familjen M:s stugor ;)

Dagen innan LK "sov" jag där, max 1 timma, innan jag alldeles död åkte iväg till jobbet och jobbade 08-20. Missade sen bussen hem, så Emma var en ängel och lät mig fixa mig hos henne och sen blev det party för hela slanten i 2 dagar.
Det var kalla nätter för oss enbart klädda i korta klänningar, men nog hann vi med att få några roliga party-minnen.


På söndagen vinkade jag, mamma och pappa av Sara på tågstationen som med flera gigantiska resväskor, lämnade oss för ett liv i huvudstaden med sina vänner. Efter det var det så lungt och tyst hemma, att det var skönt när byggarbetarna började göra om vårat badrum med buller och bång.

Ett sista party hann vi med innan skolan skulle börja och efter det åkte jag ner till Stockholm och hälsade på Sara och gänget. Det shoppades, festades och jag hann även med ett frisörbesök ,för att klippa bort en bit av mitt älskade hår, en av dagarna jag var tvungen att spendera alldeles ensam. Vi hade det så trevligt att jag kom hem 2 ½ dagar efter det att skolan hade dragit igång, men äh vafan, fint folk anländer sent!


Sen kom jag och Lisse in i en festarperiod.
Det började med Lisettes päron+bekanta och bryggeriet..


..fortsatte med fest hos Johan..


..hård kväll på cleo..


..ännu mera cleo..


..och sen några till cleo-kvällar, men nu börjar det bli tjatigt.
Jag och cleo har iaf vart bundisar hela hösten och jävlar vad kul jag har haft där.

Ida fyllde 18 i oktober, vilket skulle firas ordentligt (spårat).

Festade lite mer och sen tog vi en road-tripp till Finlad för att ladda upp inför höstlovet då Therese fyllde 18 och halloween närmade sig!


Efter det var man sliten..


Sen kände jag att det var dags att sätta punkt för festandet och återgick till lugna helger med chips, dipp och cola.

Var ju dock tvungen att fira den sista av oss som fyllde 18 detta år, min bäbi Elin. Och sen var det bara jag kvar, sucky-seventeen. (Ett halvår kvar imorgon!)

Har verkligen inte orkat med skolan detta år, och när december kom började nedräkningen till jullovet. Äntligen kom det, äntligen kom Sara hem igen och äntligen fick jag mina drömskor från MQ! (+ en massa andra fina julklappar, allt jag önskade mig faktiskt.)

Hade en riktigt rolig utgång på juldagen (-Jag älskaaar att gå uuut!!) och nu sitter man här och tittar tillbaka på året. Självklart har det varit upp och ner, men överlag har jag haft ett toppen-år!
Kan väl sammanfatta det som så att jag jobbade och tjänade pengar hela våren och slösade upp allt på hösten med alla dessa party-attiraljer.

Nåja, tack och hej 2008!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0