Watch out

Vissa personer borde inte få äga en cykel, typ jag. Än mindre cykla på den. Varje cykelsäsong händer det, jag vurpar.
Är det inte för att det är halt, så är det för att jag cyklar ner i nåt dike, får sladd över en kant, cyklar in i någon annan eller som idag: att foten bara gled av pedalen.
Var på väg hem från kvantum med Elin när det hände, det gick i slow-motion, liksom: "Yiiihaaa nu döööör jaaaag!".
Jag dog dock inte, utan styrde in i järnstaketet för att få stopp på det sabla cykel-helvetet. Sen låg jag där på cykeln och det enda man kunde göra var att skratta. Så det gjorde vi. Ett jävla tag innan vi fortsatte hemåt.

Hade man behövt ha körkort för cykel hade jag aldrig fått det, jag hade varit som kära lilla Rut, över 70 år och har fortfarande inte tagit körkort. Nu har hon dock gett upp och tar taxi dit hon ska, det kostar väl ändå lika mycket som alla körlektioner hade gått på.
Det är nog lika att hon håller sig till att vara passagerare, Rutan ute i trafiken är nog lika farlig som mig på cykelvägarna. Det kommer att vara ett under om jag nånsin lyckas med körkortet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0