Vilken underbar dag!

Verkade som om hela familjerna Nilsson och Aldrin var på kanelen igår, även där borta i Stockholm var det party för Sara och Linda. Sara längtade nog dock mest hem:
- Kan du gå in i mitt rum och så står du där och tänker "jag är inte där".
Nej, Sara, du är inte där. Nu är det mamma som har invaderat det rummet och snart gör vi om det till mammas och pappas. Vi kickar dina grejer till deras gamla och jag och mamma skämtar alltid om att du får bo i gästrummet när du kommer på besök, trots att jag vet att du hatar det.
Nej skämt åsido. Hur lugnt och skönt det än är att vara ensambarn är det klart att jag inte kan vänta på att du ska komma hem. För när du kommer hit kommer du alltid komma hem, hur länge du än bott borta, och först då kommer hela familjen att vara samlad.
Varför annars skulle vi ha en tom krok i badrummet där din handduk ska hänga?



Nu ska jag till stan och åh vad jag är taggad. Var länge sen jag gjorde något en lördag, vettefan vad jag har pysslat med på senaste tiden, men ut har jag då inte tagit mig. Det blir ju inte sämre av att det är ett underbart höstväder med solen som skiner!
Det påminner om dom tiderna när man var liten, typ mellanstadiet och alltid åkte in lördagsförmiddagar med Elins familj som skulle äta på max. Eller den gången jag första gången var ensam på stan med en kompis och hennes mamma.
Då var stan en stor grej, nu är det mitt andra hem. Tillbringar nog mer tid där än vad jag gör på björx.

Nåja, ett lite sidospår bara. Ska äta och börja sminka mig och sånt för att vara i stan klockan 1. Antar att det är lika att jag åker hem till Lisette som förmodligen inte kommer att vara klar, så kan jag göra henne sällskap den långa vägen från södra hamn upp till stan.

PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0