God morgon

Har haft kalla kriget med mamma några dagar och inte snackat, men nu har vi begravt stridsyxorna och allt är frid och fröjd. Eller nästan iaf, pappa är som vanligt bambi på hal is och har bränt rumpan på handdukstorkaren (hur man nu lyckas med det är ju en bra fråga) och nu lär vi få höra klagomål över det ett jävla tag. Måste vara från honom jag har ärvt min klumpighet.

Sitter och kollar min kontoinformation och funderar vart alla mina pengar tar vägen. På 10 dagar har jag slösat upp 1100 kronor och jag har inte köpt ett enda klädesplagg, skor eller smink. Det står bara kvantum, sub, konsum, dagobert och liknande på varenda utgift. Och några "bankomat" mitt i natten som jag antar gått till krogen och alkohol.
Så jag har väl mitt svar där, jag äter och festar upp mina slantar. Det är ju ekonomiskt.
Och shit, bara de senaste 4 dagarna har det gått 900 kronor.. Menmen, fick ändå studiebidrag av mamma och pappa i augusti också, så jag klarar mig. Och om en vecka får jag lön, halleluja. Ska på stan och köpa ett par skor jag la undan igår.

Nu måste jag börja göra mig redo för en knapp timma i skolan. Smörade för Viveka så jag slapp gå på mattelektionen imorse och börjar sen jobba klockan 1 så jag missar ios:en. Jag har typ mitt egna schema i skolan, men så länge jag inte hamnar efter så är det ju lugnt, närvaro betygssätts ju ändå inte.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0