Fredag = PARTY (men inte för Karin..)

Torgny och Monica, mer kända som Lindas föräldrar, har varit här ikväll och umgåtts med mamma och pappa. Ostbricka, vin, öl, ölkorv och salta pinnar, ett riktigt vuxen-party.
Det är likadant oavsett ålder, det spelar ingen roll om man är i tonåren eller 50+, efter några glas kommer skitsnacket. Tror dom har snackat om varenda jävel på hela björx och några till.

Efter det när alla är på lyset börjar fyllesnacket:
- Vi måste göra det här oftare.
- Nästa gång bjuder vi.
- Det blir alltför sällan vi umgås, men det är ju så trevligt.
- Då tar vi det här igen nästa helg Christina inte jobbar, det får inte gå för lång tid.


Mamma och pappa har haft en überseriös diskussion om att pappa inte håller på Luleå i sport:
- Jag är inte lulebo från början, det är så svårt för mig att hålla på Luleå.
- Man måste hålla på det lag man bor i.
- Nej, det är för svårt för mig, ursäkta.
- Då får du ha ett eget sovrum.
- Men jag har ju redan det.


Pappa är ett stort Hammarby-fan, så stort att han smittat mig. Jag går numera runt med en Hammarby-logga som nyckelring på min hemmanyckel. (Ja hör och häpna, Karin har äntligen fått äran att få en egen hemmanyckel efter alla nycklar jag tappat bort genom åren!!)

Pappa är som mig, har inte koll på någonting, helt uppe i det blå 24/7.

- Vilket år gifte ni er?
Pappa står och funderar.
- 97.. eller var det 98?
Lång tystnad.
- Var det 97?
Mamma ser förolämpad ut och svarar kort, mycket kort:
- 87.

Nu har Toggan och Monkan dragit, efter lite strul i hallen med påklädningen och skämt om att dom kan rulla ner för backen.
Mamma och pappa är kvar och ska tydligen dansa. Bäst att jag går och puttar dom i säng så dom inte ställer till med någon scen här hemma. Mamma spiller ju vin i soffan när hon är nykter, så hur ska detta nu gå?

Kommentarer
Postat av: SARA OCH LINDA

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA vi dööööööör :D just hemkommna efter krough.... hahahha vi skrattar ihjäl oss och har fått TVÅ nya vänner ikväll :D:D

2008-09-20 @ 05:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0