Våffeldagen

Åkte till Ida ikväll, dit även Susanna kom.
Satt och klurade på vad vi skulle hitta på, Ida kom med idéerna, men inget föll oss i smaken.
Susanna kom med den klockrena kommentaren:
- Vi skippar allt som kostar pengar eller har med fysisk aktivitet att göra.
Äntligen någon som tycker som mig!

Slutade med att vi åkte till stan för att byta filmen jag och Ida hyrde tidigare på lovet, som av någon mystisk anledning inte fungerade. Att vi hade hyrt nån jävla hd-film kunde väl inte vi veta. Jag tyckte mest att det var ett fränt fodral, inte alltid det är blått och helt nytt fodral på filmer man hyr ;)
Det visade ju sig dock att man inte kunde se det eftersom att det var nå blu ray som bara funkade till hemmabio-system eller vad det nu var Emil hade försökt förklara..
Nåja vi deppade inte ihop, det var ju bara lite pinsamt att upptäcka att det stod blu ray stort ovanför där vi hittat filmen ;)

Sen hyr jag ju på Saras hemmakvälls-kort också. Har gjort det så många gånger att jag inte ens reagerar när dom i kassan drar kortet och sedan kollar frågande på mig:
- Sara?
Första gångerna var jag tvungen att tänka till en extra gång, men nu nickar jag bara automatiskt. Lika automatiskt reagerar även handen och skriver Sara Nilsson på kvittot, bara så där.

Åkte tillbaka till Ida och eftersom det är våffeldagen blev vi ju självklart sugna på lite sånt.
Ida gräddade dom, Susanna fixade i köket och jag, ja jag åt för kung och fosterland. Grymt gott, jag älskar våfflor! Känner mig dock lite illamående av alla nu, men det får jag leva med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0