Lördagskväll

En från kontoret på Inre Kraft ringde mig idag och frågade om jag kunde komma in och skriva arbets.. intyg, bevis(?) någon dag till veckan, seriösa grejer!

Hon undrade också om jag kunde tänka mig att jobba natt, men njaa det är nog lite överkurs för mig ;)

För det första så får man ju typ sova, jo visst skönt, men problemet är ju bara att jag skulle sova som en stock, och när jag väl sover vaknar jag inte i första taget.. Stackars min lilla brukare säger jag bara!

För att sen inte tala om att mamma skulle mörda mig om jag jobbade natt, hon tror att jag är ömtålig som en glasskål och blir knäckt av minsta möjliga törn. Ja, jag skulle säkert bli knäckt, jag är ingen hårding, så nätterna överlåter jag till andra, varsågoda!


Sen var mamma impad över att jag har lärt mig koka gröt, snälla.. Och så frågade hon om jag brukade diska där också, om jag visste hur man gjorde och om jag kunde slå på en diskmaskin. Hon tror ju att jag är helt bakom flötet. Bara för att jag aldrig lyfter ett finger här hemma betyder det inte att jag inte kan. Tvärtom, jag är ju en fena på hushållssysslor!


Mamma och pappa är rätt bra på att skämma bort mig, kommer sakna det när (om jag någonsin) flyttar hemifrån. För typ några månader sen kunde jag knappt bärga mig tills jag skulle flytta, men nu tycker jag det är rätt chillt här.

Får ju gratis chips varje helg också, hittade två påsar i skafferiet idag, pappa ba:

- Men ta bara en, den andra tänkte jag att jag kunde få.

Så säger han det så frågande och ynkligt också, som om han bara väntar på att jag ska få ett utbrott och börja skrika, men jag tänkte inte bråka:

- Jadå, inte hade jag tänkt äta två chipspåsar på en kväll!

Han trodde typ att jag sa att jag ville ha båda påsarna och ba:

- Jaja, ta båda då..

Haha, gulligt av honom att offra sitt lördagssnacks till mig J Blev dock lite förolämpad att han trodde jag var så fet att jag äter två påsar på en kväll..


Nä, nu väntar bussen på mig, okej den väntar inte på mig, så det är hög tid att kila! Fast vet ju att pappa aldrig skulle våga säga nej om jag skulle fråga om skjuts, jag har makt här hemma! Men ska inte utnyttja den, inte än iaf, sparar den till ikväll då han får komma och hämta mig, mohahah! ;)

Har på tal om bussar blivit askass på att hinna i tid, inser aldrig att det tar mer än 1 minut att gå dit. Jag skyller dock på att det är bussen som åker för tidigt eller våra klockor som går fel till mamma, då skjutsar hon mig så gärna. Ska skärpa mig.


Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0