30 grader och strålande sol

Jahapp, nu är tydligen även solkrämer cancerframkallande. Några ämnen där i är inte bra för kroppen och med solkräm minskar man också intaget av D-vitamin som förebygger cancer. Det man kletar in sig med för att slippa cancer ger alltså cancer. Hela livet är ju för fan cancerframkallande.

Har haft en diskussion med mamma om det nyss, eller hon höll föredrag för mig. Hon var helt seriös med att jag skulle skippa solkrämen i Turkland, hon är helt från vettet den kvinnan.

Haha ;)

Har även diskuterat andra faror som kan tänkas finnas utomlands. Jag tänkte ju direkt på det jag skulle vara orolig för om min dotter åkte, typ att hon skulle däcka i nån buske och bli våldtagen, överkörd eller kanske ivägspolad i havet (stor risk för mig med mina kassa simkunskaper).
Men mamma lilla, hon är mest orolig att jag ska ta med mig en turk hem. Och ja, hon är seriös.

Jag förstår verkligen inte, varför i hela friden skulle jag ta med en TURK hem!? :O
Hennes kommentar var:
- Dom kan ju vara ganska på, säga att man är det vackraste dom sett osv, och visst är det kul med bekräftelse, men det blir bara problem om man tar med dom hem!
Skulle jag typ erbjuda honom Saras flygbiljett och lämna henne där eller? Nä morsan, jag vet att du brukar ha dina lustiga fundering, men den där toppade det mesta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0