Back in the days

För 5 år sedan var jag 11 år och hade just gått ut sexan. Majoriteten av dygnets timmar spenderades hemma hos Elin med henne, Lisette och Emma. Vi lekte "Mat", var besatta av ESC (spelade in och kollade på bandet flera gånger om dagen), hade våra egna klädaffärer och gjorde käpphästar som vi lekte ridskola med. Vi tog till fullo vara på våra sista månader som barn - till hösten skulle vi börja högstadiet och bli stora.

För 3 år sedan var jag 13 år, hade just gått ut åttan och levde livet som brunett - alltså väldigt torrt. Jag hade, till mammas fasa, tillfredsställt min sko-fascination och köpt mina första högklackade skor. Jag var fast besluten om att lära mig gå i dom, så på avslutningsdagen gick jag i en och en halv timma runt på björx med 9 centimeters klackar.

För 1 år sedan var jag 15 år och hade just gått ut ettan. Jag förstörde den lugna atmosfären, som vår familj alltid haft helg efter helg genom att göra revolt mot att ha två överbeskyddande mammor. Jag var minst sagt besvärlig.

För 3 månader sen längtade jag mer än nånsin efter vår och varmare väder. Jag festade aldrig, sket i skolan och sov mest hela tiden.

Igår var mitt andra år på gymnasiet officiellt över, lycka! Firade det med lite klassisar hemma hos Carro. Mamma visade också vilken toppenmamma hon är, typ bäst. Ni borde vara avis på mig som har allas våran kikkan till madre :) Pappa är inte så dum han heller. Och när vi ändå är igång är Sara den bästa systern man kan ha!

Imorgon lyfter planet till Turkish Riviera som resebolaget så klatschigt kallade det. Jag och Sara lär irra runt på Arlanda några år och inhandla allt vi glömt. Hoppas vi hinner med planet.

Om en vecka ligger jag förhoppningsvis och steker dom sista dagarna på playan i Alanya. Förutsatt att planet inte kraschar på väg ner eller nåt. Förhoppningsvis är jag också lite brunare (rödare) än nu.

Om ett år tar jag studenten, pepp som fan! Jag och Ylikangas skakade hand på att vi kommer gråta, höll för fasen på börja lipa igår när jag såg utsläppen. Då ska led2b röja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0