Pajala marknad

Hemma igen efter en helg på pajala marknad, en aning rikare på fickan, bara för att jag har en mamma och morbror som totalt skämmer bort mig med slantar. Mammsen har stup i kvarten frågat om jag behöver mer pengar och min morbror har gett överdrivet mycket lunch-pengar, men inte klagar jag.

Har även ätit som en gris, en dag råkade det bli tre middagar. Så kan det gå när man flänger runt mellan olika hem. Även massa fika och godis har väl ätits, men man kan ju inte vara oartig och tacka nej..

På tivolit blev jag bjuden av nå killar att åka i virvelvinden hur mycket jag ville. Efter 3 åk på raken bangade jag och funderade seriöst på att leta upp en buske att spy i, jag ville bara dö. Jag är inte gjord för sånt där som snurrar runt runt...
Vissa andra mådde ju också ganska ruttet idag, dock av lite andra anledningar än för mig, hans fickplunta hade varit lite väl fylld om man säger så.

Har åkt rätt mycket grejer med Pernilla, som är 8 år och stentuff på att åka. I den där Aladdin som åker svinhögt i luften var det hon som fick ta min hand och säga:
- Blunda Karin, blunda!


Bilder från förra året!

Har även varit med Frida och David. Frida är världens höft-unge, älskar att vara i famnen. Man bara slänger upp henne på höften, det känns bara som en väska att ha typ.
Och inte att förglömma lilla Elliot, bara några veckor gammal. Jag typ dog av att ha honom i famnen, så liten och skröpplig. Tänkte nästan lägga honom i väskan (ja, han skulle ha fått plats) och rymma.

Alldeles för söta är dom alla. Jag har ju en sån kärlek till ungar. Känslan av att ha en liten knodd i famnen eller en som lutar sig mot ens axel är ju obeskrivlig..

Fick skjuts med Anja och Göte, Pernillas farmor och farfar, hem till Luleå ikväll. Trodde att det skulle bli en lååång resa, vad kan man förvänta sig när man åker med ett par på 65+? Men jag hade fel, har gått i turbo hela vägen, var tvungen att hålla i mig hårt när vi brassade och körde om typ 10 bilar på rad. I en uppförbacke med grymt dålig sikt.
Ja det var då andra bullar än med bussen då det tog över 5 timmar...

Kommentarer
Postat av: filuren

"På tivolit blev jag bjuden av nå killar att åka i virvelvinden hur mycket jag ville."



Mycket killar i farten nu Karin. Hur blev de med han i klubbviken inlägget? :o



Följer din blogg med spänning / en snäll liten filur :)



2008-07-07 @ 22:58:39
Postat av: du vet vem det är..

HAHAHAHAHAA.. låt dom vara nyfikna jävlar gumman ;)

2008-07-08 @ 00:10:41
Postat av: filuren

du vet vem det är..: Klart du vet, du som vet allt!

2008-07-08 @ 00:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0