Sjukling

Jag har gått och blivit sjuk, ruskigt ont i halsen, värk i kroppen och feber igår. Så när jag kom hem från jobbet ringde jag och sjukanmälde mig och sen la jag mig under täcket.
Natten har varit rätt hemsk, som alltid när man är sjuk. Har legat och gnytt och tyckt synd om mig själv. Sen kom mamma hem på morgonen och hon tog över att tycka synd om mig ist ;)

Med min morsa är att vara sjuk nästan detsamma som att fylla år, man får precis vad man önsakr sig och blir uppassad hela dagen. Jag är nog sugen på nya tidningar till ikväll kanske...

Nu har jag just ätit glass till lunch och ska ut i solen. Jag får väl ta och lyda mammas råd:
- Du får inte ligga naken och sola idag! Men du kan ju sitta ute om du har lite kläder. Annars blir du ännu mera förkyld.
Hon brukar ändå a rätt, så det är inte värt att trotsa henne och få höra "vad var det jag sa?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0