Ögoninflammation - är det tacken..?

Vaknade inatt av att jag drömde om ögon och samtidigt höll på klia i mitt. Det sved och hade sig, så jag kunde inte blunda. Låg och drog upp ögonlocket med ena handen och höll för med andra så det skulle bli mörkt, men min taktik funkade inte så jag gick och blötte en bomullsplatta och satte på ögat som en sjörövare.

Måste iaf ha somnat, för när jag vaknade och försökte öppna mina ögon kändes det lite konstigt. Jag såg, men jag såg bara ena halvan av rummet.. Kollade i spegeln och såg att.. ja mitt andra öga fortfarande var stängt, under en gegga av.. äh, ni fattar, det var äckligt.



Bändade upp ögat och sprang och letade mamma, men självklart finns hon inte när man behöver henne, så likt!
När hon kom hem sprang jag till dörren för att visa hemskheten som slagit läger i mitt öga, och vad möts jag av, jo att hon skrattar!
- Det var ett riktigt rackar-virus du åkte på!
Hon skulle ju tycka synd om mig, inte skratta..
Var tvungen att tvätta rent ögat själv, mamma ville inte ens röra.

Nu ska jag ut på terrassen, får väl ha ögonbindel eller nåt, för sola, det ska jag.

Ps, mitt halsonda är nästan över! Det har dock ersattits av hosta och heshet, och ögoninflammationen förstås..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig lilla vännen, gud vad jag känner mig töntig nu för vi är ju så grymma mot varann ;) men vafan, krya på dig förfan, hade ju sett fram emot att slå klackarna i taket med dig ikväll. Men du får följa med i mina tankar! Ooh, yeah här är vi cheesy.. Ha en super bra kväll hemma med långben och cristina ( ganska säker på att hon stavar så.. ) Puss på dig min lilla neger, pusspusspusspuss / L

2008-07-18 @ 19:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0