Min bussresa

När jag skulle åka till spanskan idag så satt jag där med böckerna i famnen. På nån hållplats kommer det en drös av utlänningar och en snubbe kommer och sätter sig bredvid mig. Han kollar på mina böcker och sen ba:
- Hola!
Jag pressar fram nån slags hälsning tillbaka, och han fortsätter:
- Estudias espanñol?
Det tar ett tag för mig att översätta i skallen men sen svarar jag.
- Si..
Harangen som kommer sen på spanska förstod jag inte ett ord av, så jag måste ha sett ut som ett frågetecken där jag satt. När jag säger att jag inte fattar nåt på svenska är det hans tur att se ut som ett frågetecken.
- No hablo muy bien, klämmer jag fram, vilket följs av ännu en lång harang. Men då stänger jag av öronen. Jag ler artigt mot honom och kollar sen ut genom fönstret.

Nästa gång tar jag böckerna i en väska, helt klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0