Godafton

Mammsi och Sara har gjort sig klara för partey hela kvällen och jag har fått stå till tjänst med goda råd om allt och inget. Mamma vill låna smink, Sara kläder osv.
Sen blev Sara dock väldigt förbannad eftersom hon inte hittade nå leggins och jag var snabbt tvungen att låna ut mina strumpisar, hon hotade med att åka till krogen i lånkisar annars! :O Nä då hoppade jag snabbt ur mina.

Så det var bara jag och pappa som avnjöt middan, en familjepizza. Som pappa dessutom prutade på, han är snålheten själv, om man säger så. Tvärtemot moder ;) Nä men det smakade bra, har vart så tomt i kylen här så jag har fått gå runt med kurrande mage, men nu är den mättad för ett tag. Tills chirrebirre påsen kommer fram ;)
Såg att det låg en i skafferiet och en dipp också, rätt sort och allt, pappsi hade vart riktigt duktig. I vanliga fall har han sämst minne i världen, men när det kommer till saker jag och mamma vill ha så har han värsta pansar-minnet, han gör allt för oss :) Då bryr han sig inte om vad det kostar heller ;)

Nåja, ska ta och svinga mig in till stan nu, 6:e bussresan blir det. Råkade åka för långt när jag skulle till skolan, satt i min egna värld och missade att plinga på varvet :( Så fick jag kliva av efter bron och ta bussen tillbaka igen ;) Lite smått irriterenade. Menmen.

Ha en bra kväll gott folk.

Kommentarer
Postat av: ylva

haha du gjorde en god gärning :)

2008-01-26 @ 16:59:23
URL: http://ylvasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0