Synden straffar sig själv

Jag bestämde det på matten, när engelskaprovet kom på tal, 2 kapitel i textboken, 150 glosor och 4 kapitel i gramatikboken.
- Jag är sjuk imorgon.
Min kommentar drog till sig förvånade blickar, inte minst från Viveka:
- Jasså, det vet du om redan nu?

Ja, när det går upp för en själv, det man så länge förträngt, att "fan jag har ju inte ens öppnat engelskaböckerna", då är valet inte särskilt svårt.
Och med min 0 % frånvaro på hela ettan (jag vann till och med närvaro-tävlingen) tänkte jag att jag kunde stanna hemma med gott samvete, bara en liten vilodag.
Har en del andra ärenden att uträtta ist.

Har för övrigt totalt gjort punka på min ekonomi idag, men nu sitter jag här och myser i mina korvskinnsbyxor, storlek 134 från barnavdelningen.
Barnkläder måste ju vara det mest underskattade som finns. Tänk er, man kan få hur korta kjolar som helst, linnen som sitter som gjutet och slimmade byxor. Men det bästa av allt, för en snål person som mig, måste ju ändå vara PRISET, typ gratis!




Blev en del andra fynd också, som även de invigdes på aerobicen senare.
Måste träna järnet inför den 10 april, har ju mitt lilla vad med Tez, som jag fan ska klara, även om det innebär att jag tvingas gå med träningsvärk vareviga dag!




Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0