Pizza på menyn


Idag var det pizza som stod på menyn, andra dagen i rad för mig. Men det var gott, jag typ älskar pizza!
Redan innan pappa hade sattit sig till bords hade jag ätit halva, han har så mycket för sig innan han kan börja äta.
Andra halvan slank i mig rätt fort även den, 10 minuter efter att pizzabudet hade plingat på dörren var den borta. Det värsta var att jag inte ens var mätt.
Fick sitta och knapra i mig kanterna och dricka massa cola innan magen var nöjd.
Eller inte ens då blev jag mätt, för precis efter fiskade jag upp lite twix och toblerone och la mig och åt det under täcket.

Mamma kom och frågade om jag var ledsen eller deppig över nåt, och då insåg jag att mitt beteende hade vissa likheter med en deprimerads tröstätande.
Men jag försäkrade henne om att jag mådde bra, det var bara kombinationen av att jag var ovanligt hungrig och att jag var inne i en lat period som visade sig.

Hon började med nån daltig förklaring om att jag behövde all energi för att växa.
Så om jag nu nödvändigtvis måste växa så får vi då fan hoppas att det är på längden och inte bredden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0