Helgen osv.

I fredags var jag som sagt på surströmmingsparty med Lisette och hennes familj hos deras bekanta. Det bjöds på paj till mig och Lisette, men åt ju självklart någa små firrar. Även Lisette var modig och smakade.
När efterrätten kom var höll alla på spricka för att vi var så proppmätta, riktigt gott var allt!



Jag och Lisse fick bärs och även likör och självklart blev alla på g! Märkte ännu en gång att Lisette brås på herr Larsson ;) Vi hade iaf en trevlig, lite annorlunda förfest med gamlingarna, omväxling förnöjer.



Jag, Lisette, Rådjer, Eva-Britt och Marianne

Åkte hem och kände att vi var peppade för mer party, så vi drog vidare och sen fick vi skjuts till Bryggeriet. Inte riktigt något ställe vi brukar hänga på, visste inte ens vart man gick in, men det var bartömning och det passar ju oss! Var typ många kända ansikten där och en del klassisar, vissa fullare än andra. Men det är ju bra, äre party så äre.
Blev bjudna på öl, även av bartendern, och Lisse fick drinkar, så vi blev rundare under fötterna än vad vi redan var.





Upptäckte att vi tog lite bilder även på Bryggis, inget minne av det dock. Men det funkar det med. Undrar vara vilka killarna är som våldgästar min och Lisses bild, och vem i helvete har tagit bilden?

En trevlig kväll iaf!



Mamma var sen alldeles överexhalterad när vi snackade om kvällen, hon utbrast i var och varannan mening:
- Vad roligt!
- Vad fint!
- Gud vad kul!

Helt opassande också, typ när jag sa att jag hade haft jeans på mig (vilket jag dock inte hade) utbrast hon: Vad kul! Vad är det för kul med att jag hade jeans. Började nästan fundera på om hon hade tagit något, men sen kom jag på att hon är glad för att jag alltid kommer hem och är ståendes på benen. Det har ju funnits gånger då jag varit lite.. struligare, när jag kommit hem.

Idag och igår har jag bara tagit det lugnt. Var lite smått bakis igår, surströmming och öl kanske inte är den klockrena kombinationen. Men jag har överlevt och idag blev det mera surströmming med mamma. Hon älskar det. När jag var liten åt hon en hel burk själv och däckade klockan 6. Minns att jag trodde hon var allvarligt sjuk, men nu fattar jag hur hon mådde.

Sen ikväll har jag varit och tränat med Ida, tänkte faktiskt skaffa lite sundare livsstil. Sitter jag här och säger med handen i chipspåsen. Aja, jag har hela livet på mig att vara nyttig, nu ska jag leva livet.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0