Apberget

Snälla snälla snälla, kan apberget dra från stan snart. Jag är väl knappast ensam om att bli påhoppad varje gång jag kliver in i smedjan och det är så enerverande!

Så idag, när samma person kom fram till mig för tredje gången, och skulle ge mig en sån där jävla lapp, ja då kunde jag inte låta bli.
- Vet du vad jag gör med lapparna jag får? frågade jag och rev sen demostrativt lappen i 4 bitar som jag knosade ner i nått udda fack i min väska. Så gör jag, så ni behöver inte ge mig fler lappar.

Då blev han tyst, säkert sur, men klockan var mycket, bussen hade precis åkt iväg utan mig och jag hade räknat fitt-matte över en timma, då var mitt humör inte på topp.

Så snälla, dra härifrån så jag slipper börja ta omvägar för att undvika er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0