Jul

Vaknade med tuppen imorse, 08.05 hade Emmsan ställt mitt alarm på. Hon och Lisette hade tvivlat på att jag skulle orka upp, men där stod jag redo i stan klockan halv 10. Strax efter kom Emma traskandes men nej.. ingen Lisse. Nä, för hon var inlåst i deras nya lägenhet (som hon vägrade låta mig se igår..), Råggan fick åka från obs där han var och handlade enkomt för att öppna åt dom, dom borde lära sig öppna själva tycker jag..
Vi skulle iaf välja en hårfärg till Lisette, men tiden inne på åhlens fördrevs med 99 % svammel så det tog ju ett tag. Önskemålet var en varm ljusbrun färg med en touch av röd. Självklart fanns det ingen som hette så, men vi gjorde vårat bästa för att hitta rätt nyans och mitt förslag vann! Men jag och Emma var noga med att påpeka att vi inte ville ha nån skit om det blev fel, vilket vi säkert kommer att få iaf..

Sen skulle jag med Sara och köpa julklappar. Men hon satt hemma och åt soppa när jag ringde och hon lät allmänt frånvarande och morron, så jag insåg att det skulle dröja x antal timmar innan hon var klar och så länge hade jag ingen lust att traska ensam på stan. Så jag åkte hem och åt kakor medan hon fixade sig.
När jag är på stan med henne inser jag hur snål jag är. Hon flashar med sitt kort hejvilt och lever ruskigt flott med tanke på hennes inkomst, 0 kr/månad. Jag med mina kära tusingar på kontot unnar mig inte ens lunch. Som tur var bidrog mamma och sara övertalade mig att gå på mat & prat som faktiskt fick godkänt för sin avokado och kyckling-macka.
Så mycket julklappar blev det dock inte, ett korsordslexikon till pappa och ett besök hos frisören för slingor till mamma ska vi fixa. Sen köpte Sara en bok till sig själv, eller det var en julklapp från mig ;) Det var det enda hon önskade sig och hon ville börja läsa den nu så hon gick och köpte den. Vad hon har köpt till mig vet jag dock inte, hon tänkte säga men nån överraskning vill man ju ha. Vet redan vad jag får av päronen.

Ska kila och se om pappa fixat nå käk till oss, fast jag är typ fortfarande mätt sen lunchen..
Aja, pusspuss

Kommentarer
Postat av: Saris

HAHAHA 1: jag åt inte alls soppa, jag sa att jag sov!!
2: jag är inte alls fattig, jag är värd att leva fett efter detta år av slit..
dumma tindra..

2007-12-21 @ 18:05:04
Postat av: Tindra

Ollee, du har en skada..

2007-12-21 @ 18:15:36
Postat av: Olle.

hahahaha va mysigt de va inatt ;)

2007-12-22 @ 17:07:35
URL: http://saraaaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0