Dan före dan före dopparedan

Inatt vaknar jag av att det plingade på dörren. Ingen syntes i titthålet, men jag tog risken och öppnade trots att det kunde vara ännu en läskig förförljare. Det var ännu läskigare, en alkoholluktande typ som kom instörtandes enbart iförd partyoutfiten och en kofta, Sara..
Jag gick och la mig och självklart kommer hon in 5 sekunder efter:
- Jag sover med dig!
Fan. Ännu en natt var jag tvungen att ha henne bredvid mig, och dessutom hade hon druckit så det stank alkohol i hela rummet och hon höll svamligt på att berätta om nattens händelser. Om hur hon blev hemskjutsad av polisen (jag ville bara sova och brydde mig inte ens om att fråga varför) och att hennes jacka och väska hade blivit stulna.
Självklart låg hon och fettade i mitten av sängen också, det som blev över till mig var en pytteliten springa och jag fick ligga pressad mot den kalla väggen.

På morgonkvisten insåg jag att det var lönlöst att försöka få henne att vakna och flytta sig så jag gav upp och gick och la mig i mammas säng.
Blev väckt av snålheten i mig, en massa pengar hade gått till spillo, Saras mobil, jacka, nycklar, mitt busskort och säkert en massa annat. Och när jag väcker Sara släpper hon bomben, allt smink hade varit i väskan, ALLT, både mitt och hennes. Fan, jag klarar mig inte utan smink! Vad dyrt att köpa nytt! Fan.
Sara, motsatsen till mig vad gäller pengar, tog lungt på det hela och försökte övertala mig att det skulle bli fräscht att bara ha nytt smink.

Var på stan med Elin idag. Men inte en chans i världen att jag skulle åka utan smink, så jag kom på den brillianta idén att ta en sväng förbi hos henne och sminka mig.
Imorgon ska jag och Sara på stan och köpa allt nytt. Mamma har lovat att bidra med pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0