Äntligen jullov!

Eller egentligen fick jag det igår, då gjorde vi bort det sista provet, samhällsen.
Det provet som alla har stressat upp sig inför i flera veckor.
Det gick bra på det, fast jag kunde väl inte nån fråga egentligen, och jag kunde VERKLIGEN inte det man skulle kunna för mvg, veta vad det är för problem i Sveriges ekonomi idag. Ofta jag har kollat på nyheterna eller läst tidningen på.. nånsin. Men jag slingrade mig och babbalde på om allt möjligt som jag tyckte lät smart, skrev typ att vi hade lite av alla problem beronde på hur man ser på saken ;)
Övertalade Kjell om att han skulle rätta direkt, om nån är lättövertalad så är det Kjell, har inte fått nej på en enda grej som jag frågat om :p
Lite smått nervös var jag när han börja läsa. Så log han lite, nickade:
- Vad bra du har skrivit Karin!
Så såg jag att han skrev betyget. En bokstav.. Två.. Tre bokstäver, yes mvg! Och min jul var räddad, puh..
- Du hade ju skrivit en massa som du inte ens behövde!
Ja, att rabbla upp hur en sjunkande dollarkurs påverkar oss på frågan om räntor kanske inte var riktigt relevant ;)
Sen sa han att han blev förvånad över att jag skrivit så bra, jaha, ser jag inte nog smart ut eller..

Nåja, idag fick vi bara veta slutbetyget i ios. Ellinor var så söt och hade samlat allt vi gjort under året i ett kuvert. Kul att få tillbaka allt :)  Nog för att min människosyn som vi gjorde för typ ett år sen inte är så mycket att hänga i julgranen. Jag fick g+ jorden går under! Och jag vet att Teza och Ida inte kommer att sluta påminna mig om att dom fick bättre än mig på ett bra tag. Men tack vare Tezas duktiga arbete när vi gjorde om adhd fick jag iaf mvg i kursen :)
Och så hade hon också gjort typ ett diplom eller liknade med betyget på och skrivit ett litet meddelande till alla. Hon tar verkligen allt seriöst, men det är gulligt :)

Och Kjell måste verkligen varit förbluffad över att jag fick mvg på provet, Ellinor ba:
- Jag hörde vad bra du fick på samhällsprovet, Kjell kunde inte låta bli att skryta över dig!

Men nu ska jag njuta av att vara ledig, ciaao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0